fredag 13 december 2013

Det har tagit fart!

Upp och ner är vad formen går. Ibland är det bara inse att man inte är på topp och istället ägna sig åt annat.
För övrigt har jag kommit igång bra med vinterträningen. Styrketräningen som är ett viktigt inslag i vinterns träning har blivit stående. 2 pass / vecka, det ena passet med fokus på ben och det andra passet med fokus på bål. Förvånande nog så känns det väldigt bra att köra styrketräningen, även om det inte är i närheten av den sorts styrketräning jag ägnade mig åt förut.
Resterande biten av träningen består av mest A1 distanser men ett stort fokus ligger även på tröskelträning. I nuläget så hinner jag klämma in 2-3 AT intervallpass / vecka vilket resulterar i 60-90 min effektiv tröskelträning, exklusive vila, uppvärmning och nedvarvning.

Just idag känner jag mig mest hängig och trött, jag hoppas det bara är en tillfällighet som har med gårdagens tjänsteresa. För övrigt så ska jag börja äta ett tillskott som används av ett flertal elitidrottare som min kostrådgivare Marina Sjöberg föreslagit för mig. Argi+ heter det, och är en vitaminmix med gott om protein. Ni kan läsa lite mer om det HÄR!

I helgen så hade jag från början tänkt köra någon lång distans, allra helst både lördagen och söndagen. Men nu har jag blivit ordinerad att enbart köra lugnt. Detta eftersom jag ska till VO2-testcenter och genomföra lite tester på måndag, samt gå igenom mitt träningsupplägg tillsammans med Johan Hellström som hjälper mig med min träning.
Så med ordinationen om att enbart köra väldigt lugnt minst 48 timmar innan testet så passar det bara väldigt bra att det ska bli regn och 0 grader i helgen, för då slipper jag känna att jag missar härligt soliga cykeltimmar.

Nästa vecka blir även lite extra intressant då jag kommer vara i Stockholm onsdag – söndag. Jag måste komma på hur jag ska träna, personligen tror jag det blir svårt att få med sig cykeln dit, men det får vi se, det kanske går utmärkt att släpa med sig den.
Min nödlösning får annars bli att dra med löpkläderna för att dra intervaller i Hammarby skidbacke.



Men nu är det dags att börja göra sig i ordning inför kvällens julbord med jobbet.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar