onsdag 27 november 2013

Stenhårt framåt i vintermörkret


Nu tyckte jag att det var dags för ett inlägg igen, det var ett tag sen. För er som går in här på sidan till och från ser att det händer en del på sidoflödet, men det är allt för sällan som jag har tid att sätta mig ner och skriva en snutt här.

Tyvärr så har det inte fungerat så himla bra med att ladda över mina aktiviteter från Garminklockan som jag fått låna av schysstaste Mikael Silvander. Därför syns inga nya aktiviter från Strava till vänster. Men frukta inte, jag tränar trots att det inte står där.

Den här veckan har ju hittills var väldigt givande, under de första 2 dagarna har jag hunnit med 6 st träningspass vilket är bra mycket mer än vad jag är van med. Dessutom är det första veckan på vinterschemat.

Nu kan man ju alltid tycka jag är helt knäpp som tränar så mycket, men tro mig, det finns en plan bakom allting. Fördelningen har varit 1 lätt A1 pass, 3 tröskelpass innehållande 2-3 20 minutersintervaller. Sen har jag även till min lycka äntligen kommit igång med den styrketräning jag sålänge viljat få igång. 2 styrkepass har det blivit, ett bål och ryggpass samt ett benkränkarpass. Nu hoppas jag bara kunna fortsätta hålla minst 2 styrkepass i veckan tillsammans Johan Fryksenius som är det stående träningssällskapet.


Men efter att ha tränat stenhårt under 2 dagar så känner jag att kroppen börjat sega ner sig, därför passar det bra att jag nu ska vara i sthlm några dagar, och jag passar även då på att vila från träningen. Jag hoppas på att kunna vara tillbaka i Karlstad igen under fredagen för att dels joina Johan på gymmet, men också för att köra 2*40 min AT intervaller.

Och jaa, jag är ett stort fan till långa intervaller
;)

2 kommentarer:

  1. Tänk om jag hade lite av din diciplin när det kommer till långa intervaller, 20 minuter på tröskel ger mig dödslängtan, även om jag inte dör av utmattning vilket jag inte ska så är det tristessen som är hemsk. Tyckte jag var smart som delade upp mina trösklar på 8 minuter men fick veta att det inte var så bra, nåt helt annat. Hepp, göra om göra rätt då!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vem har sagt att 8 minuters är dåligt? Väl beprövat att köra 8/2 eller 9/1 6-7 ggr. Det är bara jag som hellre kör 20-40 minuters intervaller. Viktigast är att hålla samma kadens, hastighet under intervallen med en kontant puls, annars fuskar man ;)

      Radera