måndag 20 januari 2014

Intressant vändning

Idag var det ju tänkt att jag skulle ha en vilodag, och med vad det innebär, "bara" styrketräning. Den styrketräning jag hade tänkt mig var överkroppsstyrka med fokus på bålen. Så med det i tanken drog jag på mig löparkläderna och kutade iväg till gymmet. Väl där stötte jag på både Olof och Gabriel, och det visade sig ju att det var måndag, vilket jag självklart visste. Men det jag inte hade haft en enda tanke på var ju att varje måndag är benkränkarmåndag. Detta mest för att jag inte varit med på ett tag nu, så det hade helt försvunnit ur minnet. 

Det visade sig att både Peter, Tobbe och Evelina också skulle vara med å mosa benen, och jag är ju inte ju inte den som tackar nej till att träna med ett så angenämt sällskap. Eftersom jag tränade nästan 10 timmar i helgen så var jag rätt övertygad om att mina ben skulle vara totalt mos. Men det visade sig att benen ändå var vid ganska god vigör.

Lite smått tungt var det i benpressen med 300 kg pålastat

I benpressen visade det sig att jag tydligen hade riktigt bra ben. Körde 2 set på 250 kg á 10 repetitioner och avslutade med ett set på 300 kg á 10 reps. Jag måste säga att jag förvånade mig själv då jag inte lyft så mycket i benpress på 5-6 år, och när jag var som starkast för 5-6 år sedan vägde jag en bit över 100 kg också. Så jag är helt klart riktigt nöjd med utvecklingen.

Så nu har jag gått från skitkass och sjuk till frisk och stark, det kan man kalla vändning i tillvaron. Nu får vi se hur mycket jag ångrar att jag tränade benen imorgon, jag känner på mig att det kommer göra rätt ont.

;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar