onsdag 8 januari 2014

Kass start

Å så var vi igång. Jag kan inte påstå att jag hade förväntat mig några stordåd idag då jag senaste veckan dels varit magsjuk å sen åkt på eftervärkningar av det... Så med tanke på att jag i princip var sängliggandes halva dagen igår pga av att jag mådde väldigt dåligt så får jag ändå vara nöjd med dagens träning.

Vad gjorde jag idag då? Joo, på schemat stod VO2, lika definierat som det är definierat. Hade jag varit helt frisk så hade jag med allra största sannolikhet gett mig på dödsåttor. Men med omständigheterna som varit så sänkte jag ribban till 4 st 4 minutare istället. 

Jag låter pulsdiagramet tala för sig själv

Det blev tyvärr inga 4 st intervervaller, då kroppen började spöka igen. Men 2 st bra 4 minuters intervaller blev det, så jag fick ändå en dos VO2 träning. Jag kunde dock lite snabbt notera att jag faktiskt körde 2-3 km/h snabbare än under förra 3-veckorsblocket. Detta med samma belastning på hjärta och lungor. 
Jag fick hur som helst kasta in handduken efter 2 genomförda intervaller då det kändes som jag skulle trilla av pin. 
Detta är något som gör att vissa kan kalla än vekling, men jag tycker det är viktigt att känna efter och faktiskt känna när man plågar sig på rätt så man inte tränar när man faktiskt mår dåligt av fel anledning.
För en sak som är säker, när man tränar VO2 så mår man garanterat inte bra oavsett utgångsläget, men det känns ju då rätt onödigt att träna skiten ur sig när man precis varit magsjuk.

Imorrn fortsätter träningen självklart. Får se om jag hinner med båda planerade träningspassen. återstår att se.

;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar