tisdag 15 oktober 2013

Det gäller att motivera saker och ting

Då kör vi på den här sidan från och med nu. Tyckte det var dags för att få en ny layout på bloggen och tyvärr så kunde wordpress inte riktigt erbjuda det jag var ute efter.

Jag brukar alltid vara rätt noga med att kunna motivera mina inköp med nyttan av dem. Inköpet av landsvägscykeln kunde verka tveksamt i vissa avseenden, men ju längre tiden går och ju mer jag använder den, ju mer kan jag motivera det. Från början var den enda egentliga nyttan att jag skulle ha den ståendes i en trainer under vintern, vilket i sig räckte för mig. 
MEN nu har jag kommit på en mycket intressant sak som faktiskt motiverar köpet än mer. När jag cyklar på mtb:n så använder jag till 80% framsida lår när jag trampar, men på landsvägscykeln så har jag märkt att jag använder baksida lår till mycket större utsträckning. Därför så ger all träning med lvg-hojen bra träning av baksida lår, sådan träning jag aldrig kunde få på mtb:n. Mycket bra komplement!

Här är för övrigt framändan av lvg-hojen

Stygnen i benet är för den delen borta nu, men å dessvärre så är det infekterat, så jag slipper inte kompressen än. Det positiva är ju att det inte gör ont, speciellt med tanke på vad som hände med såret i lördags då jag var ute och testade Johan Fryksenius XC bana. Kan bara kort säga, det började blöda....
Med tanke på dumsåret på vaden så blev det vila söndag och måndag.

Idag fick det bli lite toleransträning med naturliga intervaller på lvg-cykeln. Egentligen hade jag tänkt vara med på intervallträningen men eftersom mtb:n är inlämnad på service så fick de bli annan cykelträning. 

Jag beställde sol idag, men den lös med sin frånvaro

Kroppen kändes helt ok, men inte pangbra, fast det har ju å andra sidan sina orsaker. Sen måste jag bara få snacka gott om EKO-bananer. Alltså det är en himla skillnad på vanliga bananer och EKO/Fairtrade bananer. Inte bara det faktum till att gott man bidrar till genom att köpa dem, utan även smaken. För himlars vilken skillnad det är på smaken tycker jag. För övrigt tycker jag att jag är ganska noga med att försöka köpa så mycket som möjligt som är fairtrade eller EKO märkt. Rätt simpelt sätt att bidra till en mer hållbar tillvaro.

The one and only after bike meal + mjölk då 

Nog snackat om det... Nu blir det soffan och snart även lite käk á la falukorv.


2 kommentarer:

  1. Framförallt slipper man gifter i ekobananer!
    Intressant det du skriver om rundtrampet, för mig är det tvärtom.jag fuskar mer på racern, speciellt om jag är ute och "finåker". På mtb sitter det som en smäck.

    Förressten, snyggt der blev här!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, slipper man kanske dö av den anledningen ;)
      Jag upplever det som att jag har riktigt kasst rundtramp på mtb, fast det kan ju bero på att jag mest står upp i skogen.
      finåker? Det får du lära mig hur man gör ;)

      Tackar, rätt nöjd faktiskt!

      Radera