torsdag 24 oktober 2013

En lerig lek



Igår genomförde jag ett träningspass som jag kan lägga till kategorin roligaste träningspassen. Jag mötte upp Johan, Peter och Olof nr 1 för att köra den omtalade Enduroslingan.

Såhär rena var vi inte efteråt


Att det skulle vare lite smått blött i skogen var jag helt beredd på, men vad som skulle vänta i skogen var inget jag direkt var beredd på.
När vi väl kom fram till eduroslingan och började köra så tog det säkerligen 30 min innan jag började bli bekväm med det smått hala och sliriga underlaget. Så som i sin vanlighet cyklade jag sist i början och stannade titt som tätt då jag fegade ur så fort jag såg en vattenpöl, och det såg jag överallt.

Det var lite lätt fuktigt längs banan



Efter ett tag släppte spärrarna och jag vågade börja cykla. Benen kändes bra, och det var sjukligt kul att mölja sig fram genom lera och vatten. Jag och Olof nr 1 hade en klar fördel i skogen, med våra rejält starka lampor. Detta till skillnad mot Peter och Johan som ibland fick ta det lite lugnare då det inte alltid är så smart att köra på för fullt om man inte riktigt ser vad underlaget har att erbjuda. Aldrig tidigare har jag genomfört ett så skitigt träningspass, men det här passet var nog helt klart ett av de absolut roligaste jag kört. Jag kände mig som ett litet barn som får hoppa i vattenpölar. Enda skillnaden var väll att jag är vuxen och cyklar i vattenpölarna istället för att hoppa ;)
Lortig som efter årets Lida Loop åkte vi hemåt, och som tur var kunde Johan erbjuda oss en lite avspolning då han hade vattenslang hemma.

Varmt vatten VS lera, vattnet vann 


Tur var nog det, för så skitig som jag var så hade jag aldrig fått komma in hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar