onsdag 18 mars 2015

Snart är det säsong

Med tanke på att vi fortfarande är i mitten av Mars så måste jag säga att cyklingen är fantastisk. Alla stigar är isfria här i Karlstadområdet och det är lika torrt i skogen nu som det var i mitten av sommaren förra året.
För er som missat så ramlade jag illa i november under ett träningspass, vilket resulterade i att jag fick gå med gipsad hand i 3 månader. Till en början kändes det som att hela säsongen 2015 skulle bli lidande. Jag tror dock att det snarare blev tvärtom. Eftersom jag var snudd på oförmögen att cykla utomhus med bruten hand så var jag förpassad till att träna inne, och vart får man bättre struktur än inne på t.ex en Wattbike på STC training club. Såhär i efterhand så kanske det var positivt på många sätt att jag faktiskt bröt handen när jag bröt handen. Hade många kroppsliga problem precis när det hände, ont i vänster knä sedan jag spräckte knäskålen i augusti, ont i båda handlederna, vilket vid efter olyckan visade sig vara en mindre spricka även i vänster hand. Gipset innebar vila och inga vurpor på 3 månader.
Var förbi hålet som gjorde att jag bröt handen i helgen.
 Nu känns kroppen pigg igen, inte ont någonstans och jag kan cykla rätt obehindrat. Har varit ute och tränat ett antal gånger senaste veckan. Senast i lördags var jag ute i 6 timmar och körde stigar som alla var isfria och superfina.

Jag har ju inte skrivit här, så för er som inte följt mig på instagram har ju kanske missat en del. Skulle ju kört på min helt nya Trek Superfly 100 PRO SL i år var det tänkt, men riktigt så blev det inte, istället har jag valt att lägga ut den på annons (som ni hittar här), och istället kommer jag köra på en Focus Raven 1 som jag har Klaraviks cykel att tacka för. Jag var riktigt skeptiskt till en början. Skulle jag köra hardtail efter att ha hojat runt på en fullgungare i 2 år? Inte en chans att det skulle fungera, det skulle ju bara smattra i bakfälgen av alla genomslag. Efter att ha kört alla de mest tekniska stigarna jag kan komma på här i karlstad, samt åkt runt med några polare som körde endurohojar, så får jag faktiskt omvärdera min tanke kring hartail. Vilken grym hoj måste jag säga!
 Årets vrålåk; Focus Raven 1.0
Men som sagt, snart är säsongen här och i år blir det mer tävlingar än någonsin tidigare då jag tänkt köra både Västgötacupen, långloppscupen och SWE-cup.
Men innan dess väntar Mallorca i 1 vecka. Hoppas på solsken och riktigt härlig cykelåkning!!
 
Snart får jag hoja runt på härliga Mallorca igen
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar