fredag 10 april 2015

Semestern flög förbi och tävlingsanmälningarna rasar in

Tiden bara flyger iväg och nu har hela semestern och påsken rusat förbi. För att börja lite då, semestern började med 1 vecka nere på Mallorca tillsammans med tre kompisar.
Veckan var riktigt bra, halvkasst väder till en början men sista halvan bjöd på riktigt varmt väder och sol. I år hade vi valt att bo i Alcudia istället för Magaluf som vi gjorde förra året, hade ju hört att Alcudia skulle bjuda på fantastisk cykling, men jag kunde i ärlighetens namn inte riktigt se vad som skulle vara så fantastiskt med att ha Alcudia som utgångspunkt. För att komma till den ”bra cyklingen” så var man tvungen att cykla minst 2 mil åt vilket håll man än skulle innan det började bli bra. Så nästa gång jag åker till Mallorca får de bli annan utgångspunkt, möjligtvis Soller.
Det blev bra med träning, närmare 30 timmar och 50 mil enbart på mtb:n och till min förvåning så gav min carbonsadel inte de minsta skav.
Bild från besöket nere i Sa Calobra. Bilden beskriver resan ganska precis.
Andra veckan av semestern tillbringades uppe i Sälen tillsammans med fästmön Emma, där det var gott om snö och perfekt påskväder med sol och vindstilla snudd på varenda dag.
Men tro inte jag låg på latsidan gällande cyklingen bara för att jag va i fjällen, trainerna va med så det avverkades effektiva intervallpass precis enligt schemat som herr Hellström på STC ordinerat till mig.
Det var gott om snö i sälen, närmare bestämt 127 cm enligt Skistar
Nu är man tillbaka i verkligheten och jag har redan hunnit avverka två tjänsteresor. Det har även varit fullt ös på hojen då jag för tillfället kör ett av de tuffaste blocken på träningssidan hittills. Det är kul då formen verkar vara på uppgång och kroppen tar till sig träningen på ett effektivt sätt. Men nu ska jag inte hojta för mycket innan jag hunnit köra några tävlingar, får säga som man brukar säga, ”det visar sig”.
Satt även häromdagen och anmälde mig till de första tävlingarna i kalendern. Första två tävlingarna i västgötacupen, Varbergs mtb race den 26:e april och 1:a Majloppet var rätt givna. Däremot så stod jag och velade mellan mjölbybiken och Dalslands XC som båda går 2:a maj. Efter lite övervägande och snack med coachen så kom jag fram till att det passade bäst att köra Dalslands XC pga flera anledningar. Det som gjorde att det vägde över mest åt Dalslands XC var pga jag den 9:e maj ska köra första deltävlingen i Långloppscupen som jag satt som ett prio 1 lopp, dvs där jag vill vara i lite bättre form än andra lopp. Dalslands XC är då mer likt Billingeracet i sin karaktär än Mjölbybiken så valet var i slutändan lätt.
Så nu är jag anmäld till de fyra första tävlingarna för året och jag ser verkligen fram emot att få börja rejsa igen.
Får ju heller inte glömma att nämna att min Endurohoj blev levererad av Klaraviks Cykel lagom tills jag kom hem. Kolla in detta vrålåket till terrängmonster.
Nya Endurohojen, en Focus Sam 1.0... Går som en dröm utför kan jag lova 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar